Awaria Allegro w dniu 8 września 2011

 

Awaria Allegro w dniu 8 września była szeroko dyskutowana w internecie. W ciągu analizowanego dnia zostało wygenerowane ponad 1,4 tysiąca nowych treści, co sprawia, że temat należał do najczęściej omawianych tematów w dniu wczorajszym.

Analizując dane zauważyliśmy trzy bardzo istotne rzeczy:

  • zdecydowana większość wypowiedzi  ludzi miała miejsce na profilu Allegro na Facebooku. To pokazuje jak ważne dla firm jest zbudowanie silnego profilu w serwisie społecznościowym . W sytuacji kryzysowej jest to duża wartość! Sprawia, że sytuacja w większym stopniu jest pod kontrolą
  • często wypowiedzi internautów były prośbą o informacje. Jest to kolejne potwierdzenie jak coraz bardziej istotna rolę odgrywają serwisy społecznościowe w polityce informacyjnej. Wskazane jest opracowanie polityki informacyjnej dla tego kanału, z uwzględnieniem zapotrzebowaniem użytkowników na informację
  • całe zdarzenie pokazało, jak ważnym serwisem jest Allegro i jak  silną jest marką. Mimo zdecydowanej przewagi opinii negatywnych (co zrozumiałe), tylko w niewielkim stopniu miały one silnie negatywny sentyment. Równocześnie pojawiło się wiele opinii opisujących przywiązanie do serwisu, a nawet uzależnienie

Zachęcamy do lektury, zwłaszcza zebranych opinii!