Filtry wyników małowartościowych i spamu

Od początku prac nad Brand24, naszym celem było stworzenie rozwiązania pozwalającego na zbieranie potencjalnie wszystkich wyników pojawiających się w publicznej sieci w kontekście wybranej marki, produktu, czy tematu. Nasze narzędzie nie ogranicza się więc jedynie do kilku popularnych platform społecznościowych. Aktualnie w naszej bazie przechowujemy wyniki z ponad 250 000 różnych źródeł i ich lista powiększa się dosłownie z minuty na minutę. Niestety starając się zebrać wszystkie możliwe wzmianki, narzędzie zbiera również sporo wyników o wątpliwej wartości merytorycznej. Chodzi tu przede wszystkim o zaplecza pozycjonerskie, spam-witryny, itp.

Dlatego od dłuższego czasu, pracowaliśmy nad rozwiązaniem, które pozwoliłoby zwiększyć kontrolę nad jakością wyników i zarazem ułatwić pracę z narzędziem. Dziś oficjalnie startują filtry wyników małowartościowych i filtry spamu. Poniżej parę słów na temat obu funkcjonalności:

Filtry wyników małowartościowych

Funkcjonalność umożliwiająca automatyczne chowanie wyników z zaplecz seo lub stron o potencjalnie niskiej wartości merytorycznej. Zdecydowaliśmy się nie usuwać tych wyników, a po Waszej stronie pozostawić decyzję o uwzględnianiu ich. Warto dodać, że ukrycie lub pokazanie wyników małowartościowych wpływa nie tylko na listę wyników, ale również na wszelkiego typu wykresy, analizy, a nawet powiadomienia email. Domeny z wynikami małowartościowymi oznacza nasz dział obsługi klienta. Częściowo w oparciu o listę domen, które były przez Was najczęściej blokowane, częściowo odwiedzając każdą „podejrzaną” stronę i oceniając jej jakość.

Włącznik/wyłącznik filtru wyników małowartościowych jest obecny w górnej części panelu. Zobacz obrazek poniżej:

 

Filtr spamu

Opcja obecna w oknie pojawiającym się przy usuwaniu / filtrowaniu konkretnego wyniku. Oznaczenie domeny jako SPAM! działa podobnie jak opcja „Usuń wynik i zablokuj domenę”. Kluczowa różnica to klikając na SPAM! wysyłasz także zgłoszenie do naszego działu obsługi klienta z informacją o potencjalnym spamie. W ciągu kilkunastu minut sprawdzamy domenę i dopisujemy ją do globalnej listy spamujących domen. Dzięki temu, wyniki dla innych użytkowników Brand24 staja się coraz lepsze.

Poniżej screen pokazujący gdzie znajduje się przycisk oznaczenia spamu.

Obok wspomnianych dwóch filtrów, wprowadziliśmy w ostatnich tygodniach jeszcze jeden ważny element. Chodzi o system automatycznego odrzucania wyników podobnych. Chodzi tu o pomijanie wzmianek, w których poszukiwana fraza wystąpiła np. w chmurze tagów lub blogrollu. Problem był szczególnie widoczny w wynikach pochodzących z blogów. Często zdarzało się, że po publikacji na blogu artykułu na temat monitorowanej przez nas marki – link do tegoż artykułu był obecny w bocznej sekcji każdego z kolejnych wpisów na tym blogu (np. w dziale polecane wpisy lub ostatnie wpisy). Tego typu wzmianki miały bardzo małą wartość merytoryczną i dodatkowo uprzykrzały pracę przy Brand24.

Z dniem 3 stycznia uruchomiliśmy testową wersję algorytmu, który analizuje wszystkie nowe wyniki sprawdzając je pod kątem obecności poszukiwanej frazy właśnie w blogrollu czy chmurach tagów. Rozwiązanie przynosi już dobre efekty, więc praca przy Brand24 jest teraz wygodniejsza niż kiedykolwiek. Dla niektórych fraz, może być obserwowalny spadek wyników po 3 stycznia. Jeśli tak było to bez obaw. To Brand24 filtruje znalezione wyniki dokładniej niż kiedykolwiek :)