Analizujemy od kilku tygodni różne marki, firmy i zdarzenia. Bez cienia wątpliwości ten przypadek jest najciekawszy. Z kilku powodów:
- skala – liczba wpisów jest imponująca – prawie 20 tysięcy wpisów w przeciągu dwóch miesięcy!
- rola serwisów społecznościowych – jest to soft launch produktu przed jego oficjalną, zapowiadana na jesień kampanią telewizyjną; social media odgrywają w tym rolę kluczową
- efekt – uzyskany poziom zaangażowania ludzi, jak i wstępne wyniki sprzedażowe przedstawiane w mediach nie pozostawiają cienia wątpliwości
Uważamy, że kampania Frugo jest doskonałym przykładem pokazującym jak duża siła drzemie w social media. Oczywiście to pisząc słyszymy głosy, że jest to marka już wcześniej funkcjonująca i kampania wykorzystuje ten potencjał. W naszej ocenie właśnie soft launch poprzez serwisy społecznościowe jest istotnym elementem strategii, która już teraz przekłada się na wynik sprzedażowy. I nawet jeśli jest to reakcja spontaniczna samych internautów, to z perspektywy reklamodawców doskonale ilustruje ten potencjał.
Przy tej okazji pokusiliśmy się o coś co może być dyskusyjne, ale w naszej ocenie w tym wypadku warto! Postanowiliśmy oszacować jaką jest reklamowa wartość uzyskanego efektu. Z naszych wyliczeń i założeń wychodzi kwota ponad 9 milionów złotych. To tyle, ile by wystarczyło na intensywną kampanię telewizyjna przez dwa miesiące!
Jeżeli branża social media poszukiwała jakiegoś dowodu na uzasadnienie dlaczego warto działać w serwisach społecznościowych, to naszym zdaniem case Frugo doskonale pokazuje, jak dużo można zyskać właściwie wykorzystując social media marketing.
Zachęcamy do lektury i dzielenia się opiniami!