Jak użytkownicy internetu wypowiadają się na temat popularnych marek piwa w social media? O tym mówi raport Monitoring marek piwnych w internecie przygotowany dzięki współpracy agencji PR Publicon i Brand24.
Raport przedstawia analizę opinii internautów w oparciu o dane pochodzące z monitoringu publicznego i polskojęzycznego Internetu, obejmującego treści zamieszczone w dniach od 19 do 28 listopada 2011. Raport ukazuje ilość wzmianek na temat wybranych marek w ciągu 10 dni, źródła opinii, stosunek negatywnych treści względem pozytywnych oraz ranking najpopularniejszych piw.
Pobierz pełny raport Marki Piwne w sieci [PDF]
Monitoringiem objęto marki: Kasztelan, Ciechan, Lubelskie, Tyskie, Lech, Żubr, Heineken, Żywiec, Warka, Carlsberg, Okocim, Harnaś, Redd’s.
Podstawowe dane z raportu można ująć w kilku stwierdzeniach:
- Użytkownicy mediów społecznościowych napisali ponad 16000 opinii na temat popularnych marek piwa od początku istnienia Brand24.
- Do badania wybrano 1110 kluczowych wzmianek związanych z wybranymi markami piwnymi, umieszczonymi w okresie 19-28 listopada
- Najpopularniejszym typem medium online dla wybranych marek piwa okazały się fora (50%). Mocno zaznaczyły swoją obecność także Facebook (25%) i Mikroblogi (15%).
- Najwięcej wzmianek zanotowano w kontekście marki Redd’s.
- Najwięcej pozytywnych opinii zebrały marki Ciechan, Redd’s oraz Kasztelan. Wśród negatywów najwięcej zebrały Carlsberg, Warka i… wspomniany wcześniej Kasztelan.
- Zdecydowanie najwięcej wyników z Facebooka zebrano dla marki Heineken.
Raport zawiera wiele innych danych dotyczących obecności przedstawionych w badaniu marek piwnych. Całość została opatrzona komentarzem autorów badania.
Pobierz pełny raport Marki Piwne w sieci [PDF]
Edit: Do raportu wkradła się literówka. Na pierwszej stronie jako jedna z monitorowanych marek było Lubuskie, zamiast oczywiście Lubelskie. Raport online już poprawiony. Za pomyłkę przepraszamy.