Marki piwne w sieci – Raport specjalny Publicon i Brand24

Jak użytkownicy internetu wypowiadają się na temat popularnych marek piwa w social media? O tym mówi raport Monitoring marek piwnych w internecie przygotowany dzięki współpracy agencji PR Publicon i Brand24.

Raport przedstawia analizę opinii internautów w oparciu o dane pochodzące z monitoringu publicznego i polskojęzycznego Internetu, obejmującego treści zamieszczone w dniach od 19 do 28 listopada 2011. Raport ukazuje ilość wzmianek na temat wybranych marek w ciągu 10 dni, źródła opinii, stosunek negatywnych treści względem pozytywnych oraz ranking najpopularniejszych piw.

Pobierz pełny raport Marki Piwne w sieci [PDF]

Monitoringiem objęto marki: Kasztelan, Ciechan, Lubelskie, Tyskie, Lech, Żubr, Heineken, Żywiec, Warka, Carlsberg, Okocim, Harnaś, Redd’s.

Podstawowe dane z raportu można ująć w kilku stwierdzeniach:

  • Użytkownicy mediów społecznościowych napisali ponad 16000 opinii na temat popularnych marek piwa od  początku istnienia Brand24.
  • Do badania wybrano 1110 kluczowych wzmianek związanych z wybranymi markami piwnymi, umieszczonymi w okresie 19-28 listopada
  • Najpopularniejszym typem medium online dla wybranych marek piwa okazały się fora (50%). Mocno zaznaczyły swoją obecność także Facebook (25%) i Mikroblogi (15%).
  • Najwięcej wzmianek zanotowano w kontekście marki Redd’s.
  • Najwięcej pozytywnych opinii zebrały marki Ciechan, Redd’s oraz Kasztelan. Wśród negatywów najwięcej zebrały Carlsberg, Warka i… wspomniany wcześniej Kasztelan.
  • Zdecydowanie najwięcej wyników z Facebooka zebrano dla marki Heineken.

Raport zawiera wiele innych danych dotyczących obecności przedstawionych w badaniu marek piwnych. Całość została opatrzona komentarzem autorów badania.

Pobierz pełny raport Marki Piwne w sieci [PDF]

Edit: Do raportu wkradła się literówka. Na pierwszej stronie jako jedna z monitorowanych marek było Lubuskie, zamiast oczywiście Lubelskie. Raport online już poprawiony. Za pomyłkę przepraszamy.