Wspólnie z Forbes przygotowaliśmy raport obrazujący dyskusję na temat supermarketów w sieci. Badanie obejmuje okres od 1 do 30 września 2012 w trakcie którego zebrano ponad 23 000 publicznych wzmianek pochodzących z całego polskojęzycznego Internetu. Jako wzmiankę określamy wystąpienie nazwy supermarketu na wybranej stronie www lub w wybranym wpisie na portalu społecznościowym. W analizie uwzględniono marki: Aldi, Alma Market, Auchan, Biedronka, Bomi, Carrefour, E. Leclerc, Elea, Globi, Intermarche, Kaufland, Lidl, Netto, Piotr i Paweł, POLOmarket, Real, Spar, PSS Społem, Stokrotka i Tesco.
Wyniki.
Zdecydowanymi liderami popularności w Internecie / Social Media okazały się supermarkety Biedronka, Tesco oraz Lidl. Te trzy marki wiodą wysunęły się na prowadzenie również we wzmiankach pochodzących z najpopularniejszej platformy społecznościowej jaką jest Facebook.
W badanym okresie ponad 34% wpisów pochodziło ze stron, które nie można było zakwalifikować do żadnej konkretnej kategorii. Najbardziej opiniotwórczym medium okazały się mikroblogi (20%) oraz Facebook (14%). Na kolejnych miejscach znalazły się odpowiednio serwisy informacyjne (prawie 12% wyników pochodziło właśnie z nich), blogi (10%) i fora (9%).
Najwięcej pozytywnych opinii zebrały kolejno Biedronka, Lidl i Tesco. Wśród marek supermarketów w kontekście których zanotowano najwięcej negatywnych wzmianek ponownie znalazły się wymienione wyżej sieci z tą różnicą, że Lidl oraz Tesco zamieniły się miejscami na podium. Wspomniane marki wywołują spore emocje, zarówno pozytywne jak i negatywne.
Okiem ekspertów.
Dane zebrane przez Brand24 to jedynie część badania. Forbes przygotował pogłębioną analizę obecności wybranych marketów w sieci – opartą na ocenach grupy ekspertów branży internetowej. Szczegółowe wyniki można zobaczyć na Forbes.pl: Najlepsi w mediach społecznościowych. Markety.
Pełny raport do pobrania tu: Raport Supermarkety w Internecie 2012
Poniżej wersja online: