Akcja „Zmierz się z prędkością” zakończona

Zakończyła się akcja edukacyjno-informacyjna „Zmierz się z prędkością”,
prowadzona na zlecenie Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju – Sekretariatu
Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Udało się trafić z przekazem
do ponad 300 tys. młodych Polaków oraz zebrać i opracować interesujące dane na
temat ich stosunku do problemu nadmiernej prędkości.

Jednym z elementów akcji była analiza przekazów w mediach społecznościowych, która ujawniła, że problem nadmiernej prędkości poruszany jest często w dyskusjach na temat bezpieczeństwa ruchu drogowego. Ich liczba znacząco wzrosła w analizowanym okresie.

prędkość

Źródło: Newspoint i Brand24

Przez cały okres akcji prowadzono monitoring na frazę (nadmierna)
prędkość w internecie. W okresie 1 czerwca – 31 lipca 2014 r. ukazało się
łącznie 1010 przekazów dotyczących tego problemu. Większość dyskusji
dotyczących prędkości toczyła się na FB (34%), słowa te zawarte były
w komunikatach newsowych o przyczynach wypadków drogowych (32,3 %)
oraz występowały we wpisach na forach, blogach i mikroblogach (Twitter).

Jako podsumowanie akcji przygotowano infografikę, pokazującą stosunek
Polaków do nadmiernej prędkości oraz obrazującą jej negatywne skutki.
Infografika została przygotowana po analizie dyskusji w mediach
społecznościowych. Okazało się, że młodzi Polacy nie znają twardych danych,
dotyczących minimalnej drogi zatrzymania lub błędnie zakładają, że pokazywane
liczby dotyczą starych samochodów oraz uważają, że ograniczenia prędkości
powinny się zmieniać wraz z postępem.

W materiale wykorzystano dane z badania dotyczącego postaw Polaków odnośnie
nadmiernej prędkości oraz autentyczne wypowiedzi młodych ludzi, dotyczące
okoliczności przekraczania przez nich dopuszczalnej prędkości oraz motywów
takiego postępowania. Wyeksponowano różnicę w prędkości między 50 a 60 km/h,
zarówno jeśli chodzi o skutki wypadku, jak i oszczędność czasu, która w terenie
zabudowanym na krótkich odcinkach, jest minimalna.

polacy_a_nadmierna_predkosc_final-2_web