Instagram dla marek

Od jakiegoś czasu obserwujemy wzrost znaczenia Instagram, jako platformy wykorzystywanej nie tylko do celów prywatnych, ale także dla promocji marek. Wpłynęło na to pojawienie się tam takich marek jak Red Bull (505k fanów), Burberry (620k fanów), czy Starbucks (1.2 mln fanów). Nie bez powodu już na początku 2012 mówiono o tym, że Instagram przegania kolejne popularne usługi foto (Instagram przegania Flickr). W święto dziękczynienia dodano jednego dnia ponad 10 milionów nowych zdjęć. Ogromne jest także zaangażowanie osób śledzących profile marek na Instagram. Warto w tym względzie porównać Instagram do innego social medium jakim jest np. Twitter (naturalnie są to dwa różne typy serwisów, ale jako medium do promocji marki są rozpatrywane często jako konkurencyjne).

 

Instagram vs Twitter

Mimo, że przeciętna liczba znajomych/śledzących na Instagram jest najpewniej mniejsza niż na Twitterze (mówimy tylko o polskojęzycznym internecie) to poziomem interakcji pomiędzy użytkownikami oraz tego jak bardzo angażujące są treści Instagram bije najpopularniejszą platformę mikroblogową na głowę. Jednym z dowodów wspierających tą tezę jest porównanie odbioru treści publikowanych przez popularnych użytkowników posiadających konta na obu platformach.

Jedną z nich jest znana blogerka modowa – Alice Point. Możemy ją znaleźć zarówno na Instagram (nick: alicezielasko), jak również na Twitterze (również nick: alicezielasko).

Pierwsze co rzuca się w oczy to liczba śledzących:

Instagram: 6415

Twitter: 1469

Czyli prawie 4.5 raza więcej śledzących na Instagram.

Długo przeglądałem treści na jednym i drugim profilu. Oto najbardziej angażujące treści na obu kanałach z ostatniego tygodnia:

Instagram

651 like, 11 komentarzy

From the new blog post #portobello

Twitter

5 Favourite, 0 Retweetów