Na początku zeszłego miesiąca realizowaliśmy wspólnymi siłami hyperCREW i Brand24 specjalną akcję dla Da Grasso. Monitorowaliśmy Facebooka w poszukiwaniu ludzi mających ochotę na pizzę lub ogólnie coś do żarcia. Po zdobyciu adresu (od znajomego lub w oparciu o miejsce pracy), krótko po publikacji wpisu, odwiedzaliśmy osobę z ekipą Patrolu Da Grasso. Na razie pilotażowo działaliśmy we Wrocławiu.
Poniżej przygotowaliśmy podsumowanie efektów pilotażowej akcji. Naturalnie w formie infografiki
Koncepcja akcji
- W oparciu o narzędzie monitoringu mediów społęcznosciowych wychwytujemy osoby pochodzące z wybranego miasta (np. Warszawy lub Wrocławia), które pochwaliły się na swoim profilu na Facebooku, że mają ochotę na pizzę.
- Starannie dobieramy osoby, które są świadomymi i zaawansowanymi użytkownikami Social Media.
- Za pośrednictwem znajomych lub miejsca pracy wychwytujemy lokalizację danej osoby.
- W kilkadziesiąt minut / kilka godzin po oryginalnym wpisie pojawia się „Patrol Da Grasso” wraz z upragnionym posiłkiem i dodatkowymi gadżetami w prezencie (opaski).
Realizacja
W praktyce wyglądało to tak, że zwarci i gotowi czekaliśmy na pojawienie się nowego wpisu o potencjale do wykorzystania w akcji. Kiedy tak się działo i udało się zdobyć adres osoby informowaliśmy szybko pizzerie, która przygotowała jedzenie. Każdy z nas szybko wylatywał ze swojej bazy i spotykaliśmy się pod Da Grasso skąd dalej pędziliśmy na miejsce, w które miała być dostarczona pizza. Powiem Wam, że rozwożenie pizzy to ciężka praca
Efekty
- 52 rozdane pizze.
- Kontakt z akcją „Patrol Da Grasso” miało ponad 60 000 osób na Facebooku*
- Wzrost dyskusji online na temat Da Grasso o 135%.
- 95% opinii związanych z akcją miało charakter pozytywny.
- Wzrost ogólnej dyskusji online na tematy związane z pizzą o 12%.
- Liczba interakcji z fanpage’em wzrosław w trakcie akcji o 25%.
- W trakcie akcji publikowaliśmy zdjęcia, które błyskawicznie rozeszły się wirusowo po sieci (z myślą o blogerach i vlogerach). Temat podchwyciła czołówka polskich blogerów. M.in. Maciek Budzich, Paweł Tkaczyk oraz Natalia Hatalska.
Wpisy związane z akcją
Metodologia pomiaru efektów
Pomiar natężenia dyskusji realizowano wg następujących wytycznych:
- Frazy związane z pizzą (pizza, pizzy, pizze, itd.)
- Przed akcją: średnio 549 / dziennie (22-25 październik)
- W trakcie akcji: średnio 617 / dziennie (5-8 listopad)
- 12% wzrostu.
- Fraza Da Grasso.
- Przed akcją: średnio 17 wzmianek / dziennie (29.10-1.11.2012)
- W trakcie akcji: średnio 40 wzmianek / dziennie (5-8.10.2012)
- wzrost o 135%.
Zasięg wirusowy akcji został obliczony jako suma zasięgu profilów oraz fanpage’y, które publikowały informacje na temat akcji. W analizie uwzględniono 30% współoglądalnosć, która została obliczona na podstawie zasięgu prezentowanego w menadżerze kampanii reklamowych Facebooka.
Warto podkreślić, że prezentowane rezultaty to wyniki jeszcze przed wypuszczeniem klipu promującego akcje i bez wykorzystania fanpage’a Da Grasso.
W tej chwili pracujemy nad klipem promocyjnym pokazującym opisane wyżej efekty i podsumowujący akcję