Patrol Da Grasso, czyli rozdajemy pizzę na Facebooku

Na początku zeszłego miesiąca realizowaliśmy wspólnymi siłami hyperCREW i Brand24 specjalną akcję dla Da Grasso. Monitorowaliśmy Facebooka w poszukiwaniu ludzi mających ochotę na pizzę lub ogólnie coś do żarcia. Po zdobyciu adresu (od znajomego lub w oparciu o miejsce pracy), krótko po publikacji wpisu, odwiedzaliśmy osobę z ekipą Patrolu Da Grasso. Na razie pilotażowo działaliśmy we Wrocławiu.

Poniżej przygotowaliśmy podsumowanie efektów pilotażowej akcji. Naturalnie w formie infografiki :)

 

Koncepcja akcji

  • W oparciu o narzędzie monitoringu mediów społęcznosciowych wychwytujemy osoby pochodzące z wybranego miasta (np. Warszawy lub Wrocławia), które pochwaliły się na swoim profilu na Facebooku, że mają ochotę na pizzę.
  • Starannie dobieramy osoby, które są świadomymi i zaawansowanymi użytkownikami Social Media.
  • Za pośrednictwem znajomych lub miejsca pracy wychwytujemy lokalizację danej osoby.
  • W kilkadziesiąt minut / kilka godzin po oryginalnym wpisie pojawia się „Patrol Da Grasso” wraz z upragnionym posiłkiem i dodatkowymi gadżetami w prezencie (opaski).

 

Realizacja

W praktyce wyglądało to tak, że zwarci i gotowi czekaliśmy na pojawienie się nowego wpisu o potencjale do wykorzystania w akcji. Kiedy tak się działo i udało się zdobyć adres osoby informowaliśmy szybko pizzerie, która przygotowała jedzenie. Każdy z nas szybko wylatywał ze swojej bazy i spotykaliśmy się pod Da Grasso skąd dalej pędziliśmy na miejsce, w które miała być dostarczona pizza. Powiem Wam, że rozwożenie pizzy to ciężka praca :)

 

Efekty

  • 52 rozdane pizze.
  • Kontakt z akcją „Patrol Da Grasso” miało ponad 60 000 osób na Facebooku*
  • Wzrost dyskusji online na temat Da Grasso o 135%.
  • 95% opinii związanych z akcją miało charakter pozytywny.
  • Wzrost ogólnej dyskusji online na tematy związane z pizzą o 12%.
  • Liczba interakcji z fanpage’em wzrosław w trakcie akcji o 25%.
  • W trakcie akcji publikowaliśmy zdjęcia, które błyskawicznie rozeszły się wirusowo po sieci (z myślą o blogerach i vlogerach). Temat podchwyciła czołówka polskich blogerów. M.in. Maciek Budzich, Paweł Tkaczyk oraz Natalia Hatalska.

 

Wpisy związane z akcją

 

Metodologia pomiaru efektów

Pomiar natężenia dyskusji realizowano wg następujących wytycznych:

  • Frazy związane z pizzą (pizza, pizzy, pizze, itd.)
  • Przed akcją: średnio 549 / dziennie (22-25 październik)
  • W trakcie akcji: średnio 617 / dziennie (5-8 listopad)
  • 12% wzrostu.
  • Fraza Da Grasso.
  • Przed akcją: średnio 17 wzmianek / dziennie (29.10-1.11.2012)
  • W trakcie akcji: średnio 40 wzmianek / dziennie (5-8.10.2012)
  • wzrost o 135%.

Zasięg wirusowy akcji został obliczony jako suma zasięgu profilów oraz fanpage’y, które publikowały informacje na temat akcji. W analizie uwzględniono 30% współoglądalnosć, która została obliczona na podstawie zasięgu prezentowanego w menadżerze kampanii reklamowych Facebooka.

Warto podkreślić, że prezentowane rezultaty to wyniki jeszcze przed wypuszczeniem klipu promującego akcje i bez wykorzystania fanpage’a Da Grasso.

W tej chwili pracujemy nad klipem promocyjnym pokazującym opisane wyżej efekty i podsumowujący akcję :)