Modowe-love w rytmie social media.

główne

Facebook jest jak nasz coach – mówi nam jak żyć, czasem wciela się w trenera personalnego radząc co robić, aby zachować zgrabną sylwetkę, innym razem to zamienia się w kucharza, który podrzuci Ci przepisy na dobry obiad, dobrego znajomego – co poinformuje o najlepszych imprezach w Twoim mieście, dekoratora wnętrz – radząc jak zaaranżować swój pokój oraz prywatną stylistkę, która podpowie jak się dziś ubrać.

Nie miniemy się z prawdą jeśli stwierdzimy, że social media jest jak wybieg dla marek modowych. Nic w tym dziwnego, bo Facebook oferuje im bezpośredni kontakt z klientem, wyjście do niego z produktem i nawiązanie relacji, która w rezultacie przekłada się na zakup.

Co zrobić, żeby ten pokaz, nie przerodził się w kompletną klapę

1. „A goal without a plan is just a wish”

Odpowiedni target to podstawa, dzięki której każdy następny krok, jest łatwiejszy. Poznaj zatem, jakie Twój odbiorca ma zainteresowania, wartości, co go pasjonuje, jakie marki lubi, z kim się utożsamia. Może to oczywiste, ale jeśli chcesz, aby Twój fan był Ci wierny, nie możesz go nudzić.

2. Ideas are sexy too.

Pokaż klientowi wizję świata, którego chciałby być częścią. Odbiorca marki związanej z modą nie spodziewa się na profilu zabawnych filmików i bieżących treści ze świata. To miejsce gdzie królują stylizacje, produkty i lifestyle, który bezpośrednio wpisuje się w markę.

3. Key Visual – kluczem do sukcesu?

Jednolity przekaz graficzny to absolutny „must have” branży modowej (i nie tylko!). Traktuj Fanpage, jako swoisty wirtualny katalog, dzięki któremu użytkownik, może od razu dokonać zakupu.

Od social’a do… reala.
Zostawmy na razie wirtualny wybieg i przenieśmy się do prawdziwego świata mody. Mercedes-Benz Fashion Weekend Warsaw to jedna z najgorętszych imprez ostatnich tygodni. Prawie dwa miesiące intensywnych działań promocyjnych, 15 tysięcy fanów wydarzenia, ponad 2 miliony wyświetleń, setka rozdanych wejściówek, a na koniec – trzy dni z modą przez duże M!
Na co postawić w komunikacji takich wydarzeń? Odpowiedź jest prosta: na informację – wartościową, angażującą, bazującą na czymś unikatowym, z pierwszej ręki. Dobrze jest zadbać również o interesującą grafikę, która przyciągnie uwagę odbiorcy oraz sprawną komunikację która ją utrzyma. Zdjęcia z pokazu? Jak najbardziej. Filmy z wybiegu? Jeszcze lepiej.

Life is like?
Jedenaście lat Facebook’a i miliardy użytkowników na całym świecie, którzy dostarczają miliony treści, zdjęć i filmów każdego dnia. Niezliczone korzyści płynące z jego posiadania i jeden wniosek – mówić językiem social media to stać się przyjacielem swojego fana, z którym dobrze jest… czasem pogadać 😉

 

Magda Rymarczyk

Agencja social media click community założona przez Rahima i Michała Blaka, działa na polskim i globalnym rynku od 2009 roku. W języku social media, za pomocą autorskich narzędzi i 35 specjalistów „uzależnionych” od mediów społecznościowych. W swojej narzędziowni dysponujemy gotowymi rozwiązaniami dla aplikacji social media click apps, pozyskiwania leadów z facebooka i wysyłek e-mailingowych do fanów – click mail, oraz narzędziami do „performance marketingu” wykorzystujących reklamę facebook ADS – click performance.

social