Rowerem do sieci – czyli co kręci internautów

Jazda na rowerze to dla dużego grona osób ulubiona forma rekreacji. Dla innych – świetne ćwiczenie kształtujące sylwetkę. Coraz częściej używamy roweru jako codziennego środka komunikacji. Raport przygotowany przez serwis MojRower.pl we współpracy z Brand24 ukazuje, że „moda na rower” widoczna jest również w Internecie. Coraz częściej to w sieci szukamy inspiracji do kolejnych wycieczek, kupujemy rower czy szukamy opinii o okolicznych warsztatach.

Raport dostępny jest do pobrania tutaj: Rowerem do sieci – czyli co kręci internautów

Infografika_rower

69 rocznica Powstania Warszawskiego w social media.

Tegoroczna rocznica Powstania Warszawskiego była mocno komentowana przez użytkowników mediów społecznościach. Na podstawie badań dostarczonych przez Brand24 i Sotrender K2 Social przygotowało infografikę ilustrującą obecność wątków związanych z Powstaniem w mediach społecznościowych.

Szacowanie parametrów dyskusji w mediach społecznościowych bazuje na wynikach monitoringu Brand24, a następnie oszacowaniu udziału dyskusji w części publicznej do całości dyskusji (z uwzględnieniem zamkniętych profili prywatnych, jak i ograniczeń w udostępnianiu danych przez poszczególne media społecznościowe. W analizie Sotrender wzięto pod uwagę 8274 fanpage’e w tym 3729 komercyjne.

Z analizy przygotowanej przez Brand24 wynika, że szacowana liczba wpisów dotyczących Powstania oscylowała wokół 50 tys. informacji, co zapewniło zasięg ok. 6,1 mln użytkowników.

Informacje na temat Powstania Warszawskiego pojawiały się również w anglojęzycznych mediach społecznościowych. Tylko 1 sierpnia pojawiło się 1084 wątki odnoszące się do Powstania. 483 wątki odnosiły się do opublikowanego na YouTube filmu „There is a city” (http://goo.gl/Pw1Oc).

#Powstanie na Facebooku

Informacje dotyczące Powstania generowane przez użytkowników Facebooka oscylowały wokół konkretnych fraz, często zapisywanych z wykorzystaniem hashtagów. Do najpopularniejszych należały: #powstaniewarszawskie oraz #1944pl. Postem, który najbardziej zaangażował użytkowników polskiego Facebooka była grafika umieszczona przez Muzeum Powstania Warszawskiego (http://goo.gl/vYfQnC). Post wygenerował 3055 lików oraz 4778 sherów oraz 68 komentarzy. W uczczenie Powstania zaangażowało się 463 fanpage. Podobnie jak w zeszłym roku dużą popularnością wśród użytkowników Facebooka cieszył się

Najwięcej postów ostało umieszczonych w godzinach porannych, od godziny 8.00 – 9.00. kolejne apogeum przypadło na godzinę 17.00 (godzinę „W”). W komunikacji fanpages dominowały posty graficzne i zawierające linki. Mniej popularne były posty video i statusy tekstowe.

K2 Social to działający w ramach Grupy K2 zespół dedykowany działaniom marketingowym w mediach społecznościowych. Obecnie w zakresie działań social zespół obsługuje marki takie jak: Coca-Cola, Barlinek, Heineken, Desperados, L’Oreal.

info_pl